آرشیو موضوعیتصاویر ثبت شده با تلفن همراهشکیبا شجاعیشهر لار ( اماکن ، چشم انداز ، طبیعت و...)عکاسانقاب خاطرهگزارش تصویرینشست های خبری

در نشست خبری شهردار با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت : به زودی باغ وحش مصنوعی در پارک شهر لار ایجاد می شود

موبایلگرافی ::شکیبا شجاعی

🔸به گزارش #نخل_لارستان، اصغر فرودی شهردار لار در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در هتل جهانگردی لار برگزار شد اظهار داشت :

🔸لارستان در حوزه فرهنگ در حال پیشرفت های متعدد است و خوشبختانه مردم در راستای فرهنگ استقبالی چشم گیر داشتند.به عنوان مثال در جشنواره حلوا مسقطی لاری و روز لارستان شاهد انعکاس خوب و قابل توجه از جانب مردم لارستان و میهمانان نوروزی بودیم و درخواست تشکیل دبیرخانه دائمی گردشگری مطرح شد و منتظر تصویب آن هستیم.

🔸 فاز اجرایی عملکرد شهرداری‌ها و مهم‌ترین شاخصه ملی از لحاظ تحقق بودجه بوده که در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با رشد ۱۲۰ درصدی رو به رو شدیم یعنی در سال ۱۴۰۱ بودجه ما ۸۸ میلیارد بود و در سال ۱۴۰۲ بودجه به ۱۹۴ میلیارد ارتقا یافت. برای اولین بار،پس از هفت سال متوالی خوشبختانه با رشد بودجه ۱۹۰ درصدی محقق کردیم که در سال ۱۴۰۳ بودجه ما ۲۱۱ میلیارد تصویب شد که تاکنون در پنج ماهه اول ۵۲ درصد محقق شد که معادل ۱۰۹ میلیارد تومان است.

🔸به دلیل گرم بودن هوا عملکرد ما در شش ماهه دوم است که متمم بودجه بر ۹۴ میلیارد هست و سرجمع ۳۰۵ میلیارد می شود ، منتظر تصویب شدن آن هستیم.

🔸بسیاری از پروژه‌های شهرداری در یک سال اخیر در تلاشیم در اسرع وقت راه‌اندازی و فعال شود ساختمان شهرداری، در حد اسکلت کار شده و چند سالی بلااستفاده مانده بود که ما با شورای شهر مشورت کردیم و استارتی زدیم که خدارا شکر تامین اعتبار شد و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته سپس درخواست تسهیلاتی دادیم که در قسط اول ۱۸ میلیارد واریز شد و این ساختمان به سرعت در حال انجام و اجراست.

🔸ساختمان ترمینال که مورد اعتراض مردم لار قرار گرفته بود ،به صورت اسکلتی نیمه کاره بوده ،در نشستی که با شورای شهر داشتیم صحبت کردیم و بر اساس متمم ۱۵ میلیاردی به ان اختصاص یافت .الان نقشه‌ها در حال تکمیل هست که بزودی پیمانکار انتخاب خواهد شد و آن پروژه را به مراحل اجرا خواهیم رساند.

🔸پیاده راه جنب مجتمع نیلی ، بلوار ولایت، پیمانکار آن مشخص شده و در حال انجام کار است و حدود ۵ میلیارد اعتبار نیاز دارد که مقداری در سال جاری تامین شده و حدود ۳ میلیارد کار می‌شود و ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

🔸 سیل بند محله پیرغیب پیمانکار مربوطه مشخص شده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

🔻یک باغ وحش مصنوعی با حدود ۷۰ گونه حیوان وحشی و اهلی با مشاوره شهرداری بندرعباس، به زودی، با هزینه تقریبا چهار میلیارد تومان در پارک شهر ایجاد خواهد شد.

🔸نیازهای پارک سرداران از جمله سرویس بهداشتی و درختکاری آن انجام شده، سکوها مرمت گشته، مجموعه بازی خریداری شده و به زودی نصب می‌شود، روشنایی آن نیز تکمیل شده و آنچه در تعهد شهرداری بود تقریبا در فاز اول به پایان رسیده است.

🔸برای بحث آسفالت و لکه‌گیری امسال حدود ۱۱ و نیم میلیارد تومان اعتبار قرار داده شد که تا الآن بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، البته ۱۸ میلیارد تومان هم متمم زدیم.

🔸نورپردازی معابر، پارک‌ها و ورودی‌های شهر با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان در حال انجام است تا شاهد شب زیباتری در شهر باشیم.

🔸اِلمان‌هایی برای محلات ده‌گانه لار (در شهر قدیم) تهیه و نصب گشته، و سعی بر این است که نورپردازی و زیباسازی آن تکمیل شده و به زودی مورد استفاده عموم قرار گیرد.

🔸یک مجموعه ۳۸ هکتاری در ورودی شهر از سمت شیراز را به عنوان مجموعه گردشی و تفریحی در نظر گرفته‌ایم ؛ امسال با حمایت‌های شورا، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص دادیم که به زودی پیمانکار مربوطه مشخص خواهد شد و کلنگ‌زنی آن نیز انجام می‌شود.

🔸در حوزه وسایل نقلیه، کمبودها و مشکلات زیادی داشتیم، سال‌ها بود که نه خودرویی اختصاص داده شده و نه خریداری شده بود، و اکنون ظرف این یک سال، چهار خودرو خریداری شده، دو خودروی سنگین ۱۱ تنی برای حمل زباله، یک دستگاه (خودروی) آتش‌نشانی پیشرو و یک دستگاه خودروی امداد و نجات؛ برای دو دستگاه وانت کمپرسی نیز تامین اعتبار شده و در مجموع شش دستگاه به ناوگان موتوری شهرداری اضافه می‌شود.

🔸یکی از پروژه‌های عمرانی ما تکمیل کشتارگاه است که امسال ۸۰۰ میلیون تومان برای آن اعتبار گذاشته‌ایم.

🔸برنامه‌های عمرانی خانه محمودی که تاکید شورا و شهرداری بر آن هست ،ظرف یک سال اخیر تزریق اعتبار شده و بالای ۵۰ درصد آن بازسازی گشته و در حال کار است.

(پیج اینستا گرام با بیش از  ۲۰ هزار نفر دنبال کننده  و بازدید حدودی ۲۰۰۰ نفر در ۲۴ ساعت   ، بزرگترین کانال خبری لارستان در ایتا  ،۱۰ کانال  واتس آپ)

https://nakhllarestan.ir/?p=39977

سایر گزارش ها

دکمه بازگشت به بالا