آرشیو موضوعیخبرنگارزهرا جهانگیریعکاسانفاطمه ایمانی فرد خبرنگارگزارش تصویریمتفرقه

مصاحبه با استاد ابوالفضل رهروان و تصاویری از آخرین نمایشگاه ایشان در لارستان

عکاس :: زهرا جهانگیری ، خبرنگار :: فاطمه ایمانی فرد

🔷مصاحبه با استاد ابوالفصل رهروان گرافیست برجسته لارستانی

🔸به گزارش
خبرگزاری#نخل_لارستان، آقای ابوالفضل رهروان گرافیست برجسته لارستانی در گفتگوی اختصاصی با این رسانه پرداختند و بیان کردند: من ابوالفضل رهروان متولد سال ۱۳۶۰ هستم. در سال ۱۳۹۲ در مقطع کارشناسی ارشد در رشته گرافیک از دانشگاه یزد فارغ التحصیل شدم و کار حرفه ای خود را تقریباً از دوران دانشگاه یعنی از سال ۱۳۸۵ شروع کردم.

🔸به طور کلی گرافیک در واقع یک رشته علمی و هنری است. علمی از آن نظر که راجع به علم ارتباطات است که ما در این جهت کار می کنیم و هنری از آن جهت که ما به وسیله یک کار هنری سعی بر این داریم که با مخاطب ارتباط برقرار کنیم و این بدان معناست که کار ما این است که به وسیله یک کار هنری با مخاطب ارتباط برقرار کنیم.

🔸در واقع کار های گرافیکی یک نوع رسانه است که ما به وسیله آن، وظیفه انتقال یک سری پیام ها را داریم و معمولاً هم این پیام ها سفارش دهنده دارد.

🔸عده ای هستند که کالیگرافی را با تایپوگرافی اشتباه می گیرند. در واقع اگر به طور کامل به این موضوع بپردازم در این رابطه می گویم که ما در گرافیک معمولاً برای این که پیام را بهتر منتقل کنیم از نوشته استفاده می کنیم، به این دلیل که ممکن است در تصویر، برداشت ها و خوانش های متفاوتی از آن بشود و ممکن است پیام به صورت واضح بیان نشود و معمولاً به صورت کلی نوشته، جزئی از یک کار گرافیکی است. به طور مثال، مانند طرح جلد کتاب، پوستر و… که همه این ها یک کار گرافیکی است، چرا که در آن، نوشته ای دارد و هست.

🔸تایپو گرافی در واقع علم و هنر استفاده از حروف آماده است و چیدمان آن به صورتی است که مخاطب بتواند به صورت بهتری با آن ارتباط برقرار کند. به طور مثال، از نظر تایپ مانند صفحه آرایی یک کتاب، که در اینجا وظیفه یک گرافیست این است که طوری تایپو گرافی را انجام دهد که خواندن متن کتاب، راحت باشد.

🔸کالیگرافی در واقع خوشنویسی کردن است، که نوشته با دست نوشته می شود.

🔸فونت رهروان فونتی است که خودم آن را ساختم و من از این فونت به عنوان یک فرم تزئینی از آن استفاده می کنم با هر مفهومی که مد نظر آن کار است.

🔸من در رشته خودم چند کار عمده انجام می دهم که یک قسمت آن مربوط می شود به سفارشات و حرفه ای بودن کار که در مورد سفارشات در حیطه طراحی و برندینگ است. مانند: لوگو شرکت ها و سازمان ها و حتی مشاغل کوچک مانند بوتیک ها که ما آن را انجام می دهیم و سعی می کنیم که یک برند خوب داشته باشد که البته در اینجا به این نکته باید پرداخت که برند با لوگو یکی نیست و پروسه برندینگ یک فرآیندی است که ممکن است پیچیده باشد ولی طراحی لوگو بخشی از داستان برندینگ است و ما در اینجا سعی می کنیم که مواد اولیه را که لوگو است و جزء موارد های اولیه برندینگ است را انجام بدهیم و در مورد حرفه ای بودن کار مربوط می شود به طراحی بسته بندی و طراحی لوگو مانند طراحی جلد کتاب و در قسمت دیگر هم که شخصی است مانند تایپوگرافی ها و تصویرسازی ها که در زمینه کار های شخصی است و به آن می پردازم و انجام می دهم.

🔸 تایپو گرافی ها را که به صورت شخصی انجام می دهم، در حالی که کار شخصی من است اما مورد استقبال قرار می گیرد.

🔸ما در خارج از کشور برای امارات، هند، قطر و حتی برزیل لوگو طراحی کردیم و در کشور خودمان، ایران هم در جای جای کشور سفارشاتی را داشتیم.

🔸ما دو نوع نمایشگاه برگزار کردیم: نمایشگاهی که به صورت انفرادی است و نمایشگاهی که به صورت گروهی است.

🔸نمایشگاه های انفرادی من در لار، شیراز و دبی بوده است و نمایشگاه های گروهی من علاوه بر لار و شیراز در تهران و یزد هم برگزار شده است.

🔸ودر آخر از مسئولین عزیز می خواهم که دیدشان عوض بشود و گرافیک یا هنر را محدود به جغرافیا نبینند.

خبرنگار#فاطمه_ایمانی_فرد

🟢آخرین اخبار لارستان🌴Nakhlnews:::👇

🔻 پیام رسان ایتا ::
https://eitaa.com/Nakhlnews1
🔻 اینستاگرام ::
www.instagram.com/nakhl_news1
🌐 وب سایت :: Nakhlelarestan.ir
🔻واتس آپ ….کانال ۱۰ ::
https://chat.whatsapp.com/CNw6esONDaz8eRdI1gxWd3

سایر گزارش ها

دکمه بازگشت به بالا