آرشیو موضوعیآیت الله سید عبدالعلی آیت‌اللّهی، معروف به آقای گپانتخاباتخبرنگارعکاسانعلی کربلائیفاطمه ایمانی فرد خبرنگارگزارش تصویری

تصاویر گردهمایی بزرگ هواداران دکتر بروجردی در لارستان

عکاس :: علی کربلائی ، خبرنگار :: فاطمه ایمانی فرد

به گزارش #نخل_لارستان ؛ در روز اول تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه  انتخابیه لارستان ، گراش ، اوز ، خنج و جویم،  هواداران دکتر بروجردی در حسینیه اعظم لارستان حضور گسترده ای داشتند و از ایشان حمایت کردند . در این تجمع بزرگ افراد مختلفی از شهرستان های جویم ، اوز ، گراش و خنج  و حتی بندرعباس نیز حضور داشتند و حمایت خود  را از دکتر بروجردی اعلام نمودند .

در این برنامه ۳ نفر از نامزدهای انتخاباتی ، آقایان دکتر مهران آگاه از شهرستان جویم، عباس اسماعیلی از لار (اصالتا اهل مهر) و دکتر داریوش سپاده از شهرستان گراش به نفع دکتر بروجردی کناره گیری نمودند .

در این گردهمایی افراد مختلفی از جمله کرامت الله بلوچی از جویم ، شریفی از خنج ،همایون جهان پناه از فداغ، منصور جعفری از بنارویه ، حجت الاسلام حاج علی عمرانی از لار و … در حمایت از دکتر بروجردی سخنرانی نمودند .

یکی از سخنران های ویژه مراسم شیخ عبدالعزیز حنیفی ، امام جمعه اهل سنت فیشور بودند که سخنان مهمی در حمایت از جمهوری اسلامی ایران بیان نمودند و اظهار داشتند :  ” باید به خودببالیم که دارای رهبری فکور هستیم . پایگاه نظام جمهوری اسلامی در جاهای مختلف محکم شده است ؛ در سوریه ، یمن ، عراق و جاهای دیگر ، به گونه ای است که امروز  نه آمریکا و نه انگلستان نمی توانند کوچکترین ضربه ای به کشور عزیز ما جمهوری اسلامی ایران بزنند ، می ترسند. این حکمت بسیار بزرگی است که ما لمس می کنیم . “وظیفه ما چیست  عزیزان ؟ وظیفه ما این هست که این نظام را به هر سختی باشد ، حفظ کنیم .

دکتر بروجردی نیز در پایان ضمن تشکر از سایر نامزدهای انتخاباتی که به نفع ایشان کناره نموده اند ، این شب را شبی خاطره انگیز عنوان کرده و عنوان نمودند که ۵ شهرستان برای من تفاوتی ندارد و اگر در زیر سایه وحدت در کنار هم زندگی کنیم ، تحولات عظیمی در آینده رقم خواهد خورد . 

🔸در پایان به اهداف و برنامه های جناب آقای دکتر علاءالدین بروجردی می پردازیم که به شرح ذیل می باشد:

۱_پیشنهاد داده‌ام که در ادامه راه، یک شورای راهبردی متشکل از نمایندگان هر پنج شهرستان لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم داشته باشیم، من وقت خواهم گذاشت، در کنار هم می‌نشینیم و اولویت‌ها را بررسی می‌کنیم.

۲_در جای‌جای لارستان کهن و بزرگ و این حوزه انتخابیه عظیم، در زیر زمین، مخازن بزرگ نفت و گاز وجود دارد؛ باید این ظرفیت بزرگ برای بهبود وضعیت مردم استفاده شود.

۳_در عرصه پزشکی به جای اینکه کار موازی کنیم، باید کار تکمیلی انجام دهیم، یک شهرستان مرکز تخصصی چشم‌پزشکی شود، یک جا مرکز تخصصی پیوند قلب و جاهای دیگر مرکز پیوند کلیه، دندان‌پزشکی و سوانح سوختگی شود و از همه ظرفیت‌های موجود یک دانشگاه جامع علوم پزشکی به وجود آوریم و آن را به نامِ نامیِ مردِ ماندگارِ تاریخِ اسلامی و کل ایران یعنی “بوعلی سینا” نام‌گذاری کنیم.

۴_از نظر عدالت، برای من هیچ فرقی بین زادگاهم لار و گراش، اوز، بیرم، جویم، بنارویه و هر نقطه حوزه انتخابیه وجود ندارد؛ باید به کل منطقه نگاه برادرانه و پدرانه داشت؛ کسی که در درز و سایبان و مناطق محروم زندگی می‌کند همان‌قدر دوست‌داشتنی است که کسی که در لار و گراش زندگی می‌کند، هیچ تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد.

۵_مجموعه مدیریتی استان باید اقصی نقاط این استان پهناور را ببیند، آن هم در عمل نه در حرف؛ بنابراین ما حتما نیازمند یک تحول عظیم اقتصادی هستیم، باید در این زمینه تحرک داشت.

۶_چگونه می‌شود منطقه ویژه اقتصادی شیراز، جهرم، فسا و لامرد راه‌اندازی می‌شود، ولی منطقه ویژه اقتصادی لارستان سال‌هاست که یک بیابان لم‌یزرع است، به نظر من آن تحرک لازم وجود نداشته است. در دو ماه گذشته، پنج جلسه در این مورد با هیات امنا در لار و شیراز داشته‌ایم و گفته‌ایم که باید در آینده‌ای نزدیک شاهد آغاز به کار منطقه ویژه اقتصادی لارستان باشیم.

۷_در حوزه صنعت، ما معتقد به مدل لامرد نیستیم، چون در آنجا توجه نداشتند که مسئله هوا چقدر برای سلامتی مردم مهم است؛ بنابراین فقط به دنبال صنعتِ سبزِ بدون آلایندگی هستیم، صنعتی که باعث اشتغال ۷۰۰، ۸۰۰ نفر شود.

۸_در عرصه اقتصادی باید شاهد لبخند رضایت بر چهره پدران و مادرانی باشیم که به حق نگران آینده فرزندانشان هستند. با تلاش و جدیت می‌توان کارهای بزرگ انجام داد.

۹_فرودگاه لارستان ظرفیت بسیار بزرگی است، اگر فرودگاه نبود الآن یک منطقه متروکه در گوشه‌ای از ایران بودیم. باید یک خط هوایی راه بیندازیم تا آقای خودمان باشیم و مهمانداران را هم از جوانان آموزش‌دیده حوزه انتخابیه انتخاب کنیم. وقتی ظرفیت ایجاد شود، این کار می‌تواند عملیاتی شود.

۱۰_دولت در حوزه راه زحمت کشیده، اما کار ناقص است و راه چهاربانده نیست، حجم بزرگی از انتقال کالاهای تولیدی از بندرعباس و وارداتی به داخل کشور از همین جاده (لار-بندرعباس و لار-جهرم) می‌آید؛ درست کردن راه‌ها کار دولت است، به همین دلیل برای مسیر لار-بندرعباس، لار-جهرم و سایر نقاط در حال صحبت هستیم.

۱۱_اگر به شبکه ملی خط‌آهن متصل شویم، عملا به همه دنیا وصل شده‌ایم؛ با بودجه‌های قطره‌چکانی دولت تا ۲۰ سال آینده هم راه‌آهن‌دار نمی‌شویم؛ من امروز رئیس انجمن دوستی ایران و چین هستم، گفته‌ام شرکت‌های قَدَر چینی را می‌آوریم و تهاتر نفت می‌کنند، آن‌ها نفت می‌خرند و به ما پول می‌دهند، پول به خط آهن تبدیل می‌شود و شما چهار پنج ساله می‌توانید آن (راه‌آهن) را راه‌اندازی کنید.

۱۲_در بسیاری از روستاها که می‌رفتیم، چهره‌های سخت‌کوش عشایری را می‌دیدیم و لذت می‌بردیم، ما باید از ظرفیت عظیم عشایر استفاده و به آن‌ها کمک کنیم.

۱۳_معتقدم باید از ظرفیت بانوان بیشتر استفاده کنیم، امروز بیش از ۶۰ درصد کرسی‌های دانشگاه‌ها را خانم‌ها در اختیار گرفته‌اند و این نشان می‌دهد ظرفیت رشد بانوان بسیار بالاست.

۱۴_ما نسلی هستیم که باید جاده صاف‌کن جوانان باشیم، به همین دلیل من با ارتقای سن بازنشستگی کاملا مخالفم، باید تلاش جدی‌تری برای جوانان صورت گیرد.

#تبلیغات_انتخاباتی

سایر گزارش ها

دکمه بازگشت به بالا