آرشیو موضوعیاخبار لارستان و حومهتصاویر ثبت شده با تلفن همراهخبرنگارخبریعکاسانفاطمه ایمانی فرد خبرنگارگزارش تصویریوبلاگ

تصاویر افتتاح کتابخانه عمومی شهر لطیفی با حضور معاون محترم توسعه کتابخانه های کشور

عکاس :: فاطمه ایمانی فرد

(تصاویر در پایین صفحه قرار دارد)

🔸به گزارش خبرگزاری #نخل_لارستان ، صبح یکشنبه ، آیین افتتاح کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باحضور جناب آقای هراتی،معاون محترم توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همچنین آقای فیروزی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس،خانم معمارزاده سرپرست اداره کتابخانه های عمومی لارستان و دیگر عزیزان برگزار شد.

🔸آقای هراتی، معاون محترم توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیان کردند:برخود توفیق دانستم که خدمت شما بزرگواران و همکاران خوبم درنهاد کتابخانه ها و مردم شهر خوب لارستان باشم و کتابخانه ای را با نام شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی ،مورد بهره برداری قراردهم.

🔸 نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دولت سیزدهم توجه زیادی با عنوان افتتاح و از این قبیل موارد ندارد و در واقع به کاری می پردازد که انجام داده نه این که قرار است انجام بدهد.

🔸نهاد کتابخانه های عمومی کشور تقریباً بعد از مساجد و مدارس، بزرگ ترین شبکه فرهنگی اجتماعی کشور است.
از شروع دولت سیزدهم در کل کشور مامجموعه هایی را داریم که قریب به ۶۰ خدمت دارند به شهروندان ارائه می دهند.
که یک مورد آن:بخش مخزن، سالن مطالعه، امانت دهی است.

🔸انشالله این پروژه کتابخانه سردار حاج قاسم سلیمانی به همت همکارانم و خیرین محترم توسعه پیدا کند.
که ما بتوانیم خدمات دیگر نهاد را که درحال حاضر ورود داشتیم در حوزه:کسب و کار، آموزش، مسائل فرهنگی تخصصی در حوزه کودکان و نوجوانان یا خدماتی که نسبت به گروه های خاص ازقبیل نابینایان، ناشنوایان و یا حتی سالمندان عزیز است.بتوانیم آن را در این شهر جاری کنیم.

🔸نهاد همانطور که درکل کشور به فضای استاندارد جهانی نزدیک می شود باعث شده است که همه، کتابخانه ها را یک پایگاه فرهنگی اجتماعی بشناسند که به همت شما مردم هم در این شهر اتفاق بیافتد.

🔸چون این کتابخانه به نام سردار عزیزمان حاج قاسم سلیمانی است. ومن الان مفتخرم به این که این کتابخانه را که با نام ایشان است مورد بهره برداری قرار دهم.
می توانم بگویم که شهید سلیمانی هم کشت و هم پیروز شد، هردو پیروزی را به دست آورد. هر دو پیروزی را به این واسطه که دشمن را کشت و به درک واصل کرد و پیروز شد برای این که فاتح قلب ها بوده و است.

🔸شهر لطیفی، شهری است که مردمان اهل تشیع و تسنن در آن ساکنند و در کنار همدیگر یک زیست مثال زدنی دارند که نشان از فرهیخته بودن این مردمان است. و در واقع کتاب هایی هم که در این کتابخانه وجود دارد هم برای عزیزان اهل تشیع و هم برای عزیزان اهل تسنن است.

🔸و از همکارانم در این کتابخانه می خواهم که درکنار حوزه کودکان، حوزه آموزش های مبتنی بر مادر و فرزندی و آموزش های تخصصی برای فرزندان شکل بگیرد.

🔸آقای هراتی در کلام آخرشان فرمودند: تشکر می کنم از همکارانم ومردمان عزیز این شهر.

🔸آقای فیروزی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: به لطف خداوند امروز شاهد افتتاح سیزدهمین کتابخانه عمومی شهرستان لارستان و کتابخانه عمومی شهر لطیفی با نام مبارک سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی هستیم که انشالله مردم بتوانند از این کتابخانه استفاده کنند. و تشکر می کنم از خیر محترم مرحوم آقای مرادی و ورثه ایشان وکسانی که در احداث کتابخانه ازجمله شهرداری نقش داشتند که این کتابخانه به ثمر بنشیند.

🔸خانم معمارزاده سرپرست اداره کتابخانه های عمومی لارستان افزودند:امیدوارم این حرکت بزرگ فرهنگی پرخیر و برکت باشد برای توسعه و ترویج کتابخوانی در شهر لطیفی.

🔸در این کتابخانه حدود ۱۲۰۰ جلد کتاب برای کودکان و حدود ۵۶۰۰ الی ۵۷۰۰ جلد کتاب برای نوجوانان و بزرگسالان است.

🔸گفتنی است: این مکان باهمت بانی خیر مرحوم حاج فتح الله مرادی و وراث محترم آن مرحوم و شهرداری لطیفی در شهریور ماه ۱۳۹۸ افتتاح گردید.

خبرنگار #فاطمه_ایمانی_فرد

🟢 آخرین اخبار لارستان🌴Nakhlnews::👇

🔻 پیام رسان ایتا ::
https://eitaa.com/Nakhlnews1
🔻 اینستاگرام ::
www.instagram.com/nakhl_news1
🌐 وب سایت :: Nakhlelarestan.ir
🔻واتس آپ ….کانال ۱۰ ::
https://chat.whatsapp.com/CNw6esONDaz8eRdI1gxWd3

سایر گزارش ها

دکمه بازگشت به بالا