آرشیو موضوعیاخبار لارستان و حومهخبرنگارخبریزهرا جهانگیریعکاسانفاطمه ایمانی فرد خبرنگارگزارش تصویریوبلاگ

رئیس اورژانس کشور در لارستان : اورژانس لارستان درحوزه فوریت های پزشکی جزء اولین ها در اورژانس هوایی است.

عکاس :: زهرا جهانگیری ، خبرنگار :: فاطمه ایمانی فرد

🔷 رئیس اورژانس کشور در لارستان :
اورژانس لارستان درحوزه فوریت های پزشکی جزء اولین ها در اورژانس هوایی است.

🔸به گزارش خبرگزاری #نخل_لارستان، دکتر میعادفر،رئیس اورژانس کشور ، به همراه دکتر محمد سرور،معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور برای نخستین بار در لارستان حضور یافته و نشست خبری با حضور ایشان ، آقای صباغی رئیس اورژانس لارستان، ریاست دانشکده علوم پزشکی جناب آقای دکتر سلمان پور و فرماندار محترم جناب آقای دهقان و جمعی از خیرین در دانشکده پرستاری حضرت زینب(س)لارستان برگزارشد.

🔸دکتر میعادفر دراین نشست در پاسخ به تقاضای نمایندگانی که از اطراف شهر لار و خیرینی که آمده بودند،بیان کردند: درابتدا تشکر می کنم از فرماندار محترم جناب آقای دهقان که باعث شدند این دموکراسی ایجاد شود و مردم حرف خودشان را بزنند.

🔸دکتر میعادفر گفت: من تقریباً حدود ۲۴ یا ۲۵ سال دراورژانس حضور دارم و با فراز و نشیب ها و با دولت های زیادی این مسیر را طی کردم وصعود و سقوط زیادی دراین مسیر برایم به وجود آمده است اما به دلیل علاقه ای که به اورژانس داشتم دراین حوزه ماندم. در این ۲۴ یا ۲۵ سالی که در حوزه اورژانس حضور داشتم بیشتر کارهای مالی آن را انجام داده ام وسعی کرده ام کمترین قول را بدهم ولی حتماً به قولم عمل کنم.

🔸ایشان اظهارداشت: اورژانس لارستان درحوزه فوریت های پزشکی جزء اولین ها در اورژانس هوایی است.

🔸وی افزود: ما حدود ۲۰ اتوبوس آمبولانسی را تهیه کردیم که ۱ اتوبوس آمبولانسی به لار تعلق گرفت. بنابراین هرآنچه که داشتیم باتوجه به شاخصه های خودمان و با توجه به محرومیت زدایی توزیع متناسبی را انجام داده ایم.

🔸دکتر میعادفر در رابطه با توسعه پایگاه گفت: اگر کسی بخواهد پایگاهی را راه اندازی کند ، باید براساس شاخصه ها و معیار های ماعمل کند و اگر ما مجوز این کار را دادیم ، مابقی کار به خود شهرستان برمی گردد که ساختمانش را بسازد و نیرو انسانی اش را فراهم بکند.

🔸ایشان خاطر نشان کردند: ما سالانه یک جلسات آمایشی سرزمینی داریم که یک سری شاخصه هایی است که دولت مشخص می کند نه ما.
بنابراین هرآنچه که در رابطه با ما بوده سعی کردیم مجوز هایی را بدهیم.

🔸دکتر میعادفر در ارتباط با بحث مراکز بهداشتی درمانی گفت: با توجه به این که بخش اعظمی از ماموریت های مرکز بهداشتی درمانی را عملاً ما انجام می دهیم، دراین خصوص گفتند که تمامی آمبولانس ها را در اختیار اورژانس قرار بدهید و کارهای آن را هم ما انجام می دهیم البته باید هر اعزامی که از مرکز بهداشتی درمانی انجام می شود با هماهنگی باشد.

🔸 ایشان در رابطه با آمبولانسی که خیرین شهر می آورند هم بیان کردند:
قبلاً مواقعی که خیری کمک می کرد و آمبولانسی را می آورد باچالش های جدی رو به رو می شدند و در داخل گمرک سال ها می ماند، اما درحال حاضر اگر آمبولانسی هم خیر بیاورد و شماره هم نداشته باشد این مورد را می توان از طریق شماره شاسی آمبولانس بیمه کند و از آن استفاده کند.
درحال حاضر هم حدود ۳۰ تا آمبولانس که خیرین آورده اند هم آزاد کردیم و مشکلی نداریم.

🔸وی افزود: در واقع نیروی انتظامی، آمبولانس هایی را شماره می کند که بیشتر از یک سال از عمرش نگذشته باشد و استانداردهای لازم را داشته باشد و ما با استاندارد کردن این موضوع صحبت کردیم و درمورد ثبت سفارش هم صحبت هایی شده است.

🔸 ایشان خاطر نشان کردند: با توجه به شرایط این منطقه که با محرومیت رو به رو است اگر عزیزی خواست برای بیمارستان آمبولانس بیاورد، ما آن را تسهیل می کنیم و می گوییم اشکالی ندارد چون برای کمک به مردم است و ما آن را پشت نویسی می کنیم و می گوییم مربوط به ما هست که بشود ازاین آمبولانس استفاده کرد.

🔸وی در ادامه افزود: در واقع ما حدود ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس داریم که بالای ۱۵ سال از آن استفاده شده است و دیگر نمی شود از آن استفاده کرد اما درحال حاضر ۵۰۰ تا دستگاه آمبولانس توانستیم خریداری کنیم یعنی یک ششم ظرفیتی که نیاز داریم.اما شما خیلی به ما نمی توانید اتکا کنید وباید خودتان هم همت به خرج دهید ولی ما در بحث ترخیص آمبولانس ها به شما کمک می کنیم.

🔸در پایان خاطر نشان کردند: ما دراین مورد به خیرین افتخار می کنیم و می بالیم.

🔸گفتنی است آقای صباغی رئیس اورژانس لارستان نیز در رابطه با تعداد پایگاه و ناوگان آمبولانسی بیان کردند: ۲۶ پایگاه فعال و ۲۷ ناوگان آمبولانسی داریم.

خبرنگار :: #فاطمه_ایمانی_فرد

🟢 آخرین اخبار لارستان🌴Nakhlnews::👇

🔻 پیام رسان ایتا ::
https://eitaa.com/Nakhlnews1
🔻 اینستاگرام ::
www.instagram.com/nakhl_news1
🌐 وب سایت :: Nakhlelarestan.ir
🔻واتس آپ ….کانال ۱۰ ::
https://chat.whatsapp.com/CNw6esONDaz8eRdI1gxWd3

سایر گزارش ها

دکمه بازگشت به بالا