آرشیو موضوعیخبریگزارش تصویریمتفرقه

همایش ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان فارس ، در شهر لار برگزار شد .

عکاس : علی کربلائی

همایش ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان فارس در لارستان برگزار شد

این برنامه با حضور : حجت الاسلام والمسلمین لطفیان دبیر محترم شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی کشور ، جناب آقای صفی یاری معاون محترم فرهنگی دبیرخانه شو ای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور ، جناب آقای دکتر موسوی مشاور محترم دبیر شورای برنامه ریزی ، حجت الاسلام والمسلمین خلیلی ، جناب آقای مهندس عابدینی مسئول محترم انفورماتیک دبیرخانه ، دکتر داریوش دهقان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و علما و روحانیون اهل سنت استان فارس در روز پنج شنبه دوازدهم آبان ماه در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت لارستان برگزار شد.

در آغاز برنامه حجت الاسلام والمسلمین مدیح مدیر محترم مرکز اسلامی استان فارس به خوش آمد گویی پرداخت و سپس سید محمد یوسف وخشوری رئیس تشکل های ائمه جمعه و جماعات فارس دقایقی را سخنرانی کرد‌. وخشوری گفت: از نقاط قوت ائمه جمعه همبستگی و همراهی یکدیگر در امور مختلف است. عزت نفس و کرامت در مجموعه ماست که آن را به وضوح احساس می‌کنیم. امامان جمعه نباید از منبر خود سواستفاده کنند که کسانی برای کوباندن کسانی که مخالف آنان اند. و همچینن گفت: خطیب جمعه باید برای نوشتن خطبه خود وقت بگذارد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین خلیلی به ایراد سخن پرداخت و گفت: افرادی سطحی نگر با پیوستن به اغتشاشات به دنبال شکستن روابط مردمان اهل سنت و تشیع در جنوب کشور هستند تا به هدف خود یعنی تجزیه ایران برسند. سرویس های جاسوسی به دنبال ارتباط گرفتن با جوانان و دانش آموزان و دیگر اقشار مردم است اما این کارها از دید نیروهای امنیتی پنهان نمانده است.

شیخ محمدصالح انصاری امام جمعه شهرستان اوز و مدیر مدرسه امام شافعی نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: امام جمعه باید الگو باشد چرا که انسان را از خواب غفلت بیدار می‌کند. اگر الگوی خوبی بودیم می‌توانیم وحدت خود را حفظ کنیم.

در پایان نیز حجت الاسلام والمسلمین لطفیان دبیر محترم شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی کشور به جمع بندی پرداخت و گفت: امام جمعه کسی است که استاد حل معما های امروزی است و میخواد با بیان خود بیماری های روحی و روانی و… را درمان ببخشد و در های ابدیت را به سوی بشریت باز کند.
با حفظ وحدت خود می‌توانیم خطری که جامعه ما را تهدید می‌کند خنثی کنیم

 

 

 

سایر گزارش ها

دکمه بازگشت به بالا